Job 5 van 23


Report this listing

Solliciteren



Casusregisseur jeugd


Functie

Grensarbeid zoekt voor de gemeente Sittard-Geleen een casusregisseur Jeugd.

De casusregisseur Jeugd heeft primair het volgende doel: komen tot een zo optimaal mogelijke ondersteuning en hulpverlening voor het kind en het gezinssysteem, waardoor een veilige en opvoedkundig verantwoorde omgeving voor het kind gewaarborgd is. De casusregisseur Jeugd werkt samen en in overleg met ouders, kinderen en netwerk. De casusregisseur Jeugd is gericht op een integrale aanpak op alle leefgebieden, voor het kind én het gezinssysteem. De casusregisseur Jeugd is daarbij verantwoordelijk voor inhoudelijke besluitvorming en advies ten behoeve van de inzet van jeugdhulp en het leiden naar de juiste hulp voor het gezin op alle leefgebieden.

Kernbegrippen: regie, veiligheid, integrale aanpak

Wat ga je doen?

  • het verkrijgen van inzicht in de hulpvraag en problematiek van de jeugdige en het gezin
  • het onderzoeken of zorg- en hulpverlening in het gezin aanwezig is, zorgen voor verbinding en draagt oplossingen aan bij gesignaleerde knelpunten in zorg- en hulpverlening
  • in samenwerking met de ouders, jeugdige en netwerk bepaal je welke hulpverlening noodzakelijk is, aanvullend op de eigen kracht en eigen mogelijkheden
  • het voeren van casusregie bij complexe problematiek waarbij alle aspecten binnen het huishouden aan bod komen. Denk hierbij aan zorg, welzijn, inkomen, wonen, veiligheid (integrale benadering)
  • de casusregisseur is geen uitvoerend hulpverlener maar zorgt ervoor dat betrokken hulpverleners (o.a. zorgaanbieders, voorliggend veld en gemeentelijk teams inkomen, participatie, Wmo, etc.) datgene doen waarvoor ze bij het gezin worden betrokken (procesregie)
  • de casusregisseur Jeugd kan specialistische jeugdhulp inzetten (mandaat) en onderbouwt en motiveert de noodzaak hiervan
  • het opstellen van het hulpverleningsplan of zorgdragen voor het opstellen hiervan conform de methodiek 1G1P1R met een integrale aanpak voor de jeugdige en zijn/of haar ouders
  • het maken van een veiligheidsinschatting en maakt daarbij gebruik van gevalideerde risico-taxatie-instrumenten
  • je rapporteert en verwerkt adviezen en registreert dit in geautomatiseerde systemen
  • je werkt conform de richtlijnen Jeugd
  • je bevordert de zelfredzaamheid, omgeving en inzet van voorliggende voorzieningen voordat een maatwerkvoorziening aan de orde is
  • je draagt zorg dat in casussen, waarbij het bieden van hulp in een vrijwillig kader onvoldoende mogelijkheden biedt, deze casussen worden doorgeleid naar de Raad voor de Kinderbescherming en/of rechtbank (beschermtafel/vrijwillig gesloten jeugdzorg)
  • je werkt nauw samen met consulenten, casusregisseurs, medewerkers van andere gemeentelijke teams en ketenpartners en organiseert waar nodig een RTO met ouders, netwerk en hulpverleners
  • je gaat gezamenlijk met de Crisisdienst Jeugd of VeiligThuis op huisbezoek en zet indien nodig de juiste hulpverlening in gang
  • je signaleert knelpunten in het beleid en de dienstverlening en denkt mee in de oplossingsrichting;
  • je levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het team Jeugd.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde maatschappelijke HBO opleiding (HBO werk- en denkniveau)
  • Ervaring met het vervullen van regie taken
  • Een geldige BIG of SKJ registratie
  • Ruime kennis van de sociale kaart
  • Ruime kennis van wet- en regelgeving (ook aanpalend aan de Jeugdwet)

Wat zijn je talenten?

  • Je bent accuraat, stressbestendig en hebt een resultaatgerichte en klantgerichte instelling
  • Je werkt preventief, proactief, creatief en denkt out-of-the-box om binnen de wettelijke kaders maatwerk te leveren
  • Je communiceert helder, daadkrachtig en sociaal vaardig
  • Je bent een teamspeler en verantwoordelijk voor het managen van de eigen werkzaamheden
  • Je kunt goed netwerken en verbinden en bent goed op de hoogte van het maatschappelijke veld en de daarin opererende organisatie en gemeentelijke beleid

  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
    Een partnernetwerk uitbouwen
  • Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
    De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
  • Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen

Aanbod

Kies jij voor Sittard-Geleen? Dan...

  • Kom je terecht in een informele en open werkcultuur.
  • Ontdek je dat een gemeente helemaal niet hiërarchisch hoeft te zijn. Wij houden namelijk van korte lijnen.
  • Krijg je de kans om een maatschappelijke bijdrage te leveren.
  • Kies je voor vertrouwen en ruimte voor eigen initiatief.
  • Ontdek je onze ruime opleidingsmogelijkheden.
  • Weet je dat er brede doorgroeimogelijkheden zijn als je in de toekomst eens iets anders wilt.
  • Kun je je eigen werkweek indelen. Een dag eerder stoppen? Haal het een andere dag in of werk 's avonds nog even door.
  • Werk je hybride. Aan jou de vrijheid om te zorgen voor voldoende afwisseling tussen op kantoor werken en thuis werken.

En uiteraard bieden wij jou een goed pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Om te beginnen een salaris van maximaal €5.247,- bruto per maand (schaal 10) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur). Afhankelijk van opleiding en ervaring kan er gestart worden in de aanloopschaal.

Ook kun je rekenen op 17,05% individueel keuzebudget. Dit budget geeft jou keuzevrijheid in de secundaire arbeidsvoorwaarden die je ontvangt. Zo kan je kiezen voor meer salaris, meer pensioenopbouw of je koopt meer verlofdagen.

Ter info voor de Belgische sollicitanten: Over het algemeen is de loonbelasting in Nederland lager waardoor een Nederlands nettoloon, afhankelijk van de gezinssituatie, vaak hoger is dan in België. Je kunt als werkzoekende bij onze partners terecht ( international@vdab.be ) voor gratis basisinformatie over het wonen en werken aan de andere kant van de grens. Het gaat dan vooral over sociale zekerheid, belastingen en arbeidsrecht. Afspraak inboeken? klik

Solliciteren

Timo Hesemans
0031650203286
Maastricht@grensarbeid.eu

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht